Dersin Adı | İnternet Programcılığı II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBP 201 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders yapısal programlamanın temel elemanlarını öğrencilere tanıtacaktır. Programlama dili olarak PHP programlama dili kullanılacaktır. Bu ders süresince öğretilecek konular içinde tip kavramı, temel tipler, deyimler, standart fonksiyonlar, giriş/çıkış ifadeleri, whiledo, repeat until, for, case ifadeleri, yordamlar ve fonksiyonlar, programlamada birimsellik, genel ve yerel değişkenler, işaretçiler, dinamik değişkenler ve diziler bulunmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilere PHP programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | PHP programlamaya giriş. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 1 |
2 | Sözlüksel elemanlar, operatörler ve PHP sistemi; Temel veri tipleri; LAB#1. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 2 |
3 | Akış kontrolü – Kısım I: Operatörler, ifadeler ve ikili cebir kavramları; if, ifelse ve switch komutları; LAB#2. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 3 |
4 | Akış kontrolü – Kısım II: for, while, dowhile, break, continue ve goto komutları; LAB#3. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 3 |
5 | Fonksiyonlar – Kısım I: Bildirim, tanımlama, imza, ön ürün, başlatma, başlık kavramları, geri dönüş komutları; LAB#4. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 4 |
6 | Fonksiyonlar – Kısım II: Değer ile çağırma, kapsam, depolama sınıfları, özyineleme kavramları, özyinelemeli fonksiyonlar; LAB#5. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 4 |
7 | Tekrar | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 1-4 |
8 | Diziler ve işaretçiler – Kısım I: Diziler, ilklendirmek, işaretçiler, referans kullanarak çağırma, dinamik bellek yönetimi kavramları. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 5 |
9 | Diziler ve işaretçiler – Kısım II: Diziler, çok boyutlu diziler ve işaretçi dizileri kavramı, ana programa verilecek bağımsız değişkenler; LAB#6. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 5 |
10 | Dizi ve işaretçi uygulamaları; LAB#7. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 6 |
11 | Ara sınav | |
12 | Yapılar – Kısım I: Basit yapıların bildirimleri ve uygulamaları. | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 7 |
13 | Yapılar – Kısım II: Yapı dizilerini kullanmak ve yapı kullanan gelişmiş uygulamalar geliştirmek; LAB#8 | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 7 |
14 | Genel tekrar LAB#9 | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 8 |
15 | Genel tekrar | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). Bölüm 1-8 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Çelik, R., "A'dan Z'ye PHP", Seçkin-Bilgisayar (2012). ISBN: 9789750241529 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 16 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 8 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| X | ||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | X | ||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | X | ||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | X | ||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | X | ||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | X | ||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | X | ||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest